Egyetemi tanulmányaim során ismerkedtem meg a LEGO® módszerrel, illetve a LEGO® Education oktató készletekkel. Céljaim között szerepelt, hogy a megszerzett ismereteimet a munkám során is tudjam hasznosítani. Az a megtiszteltetés ért, hogy a szakdolgozatom rövidített változatát a Danubius Noster című folyóiratban megjelentették 2023-ban. /XI. évfolyam, 2023/4.sz./ A kutatómunka és a munkám során szerzett tapasztalatok alapján bebizonyosodott, hogy a LEGO® több mint játék. A LEGO mozaikszó a „LEg Godt!”- azaz „Játssz jól!” kifejezésből származik. A LEGO® elemekkel való játék: rendkívüli és végtelen számú, kimeríthetetlen építési lehetőséget biztosít, továbbá nagy előnye, hogy kortalan. A LEGO® elemeknek számos fejlesztő hatása van – jól alkalmazható a szociális kompetenciák fejlesztése során. A LEGO® elemeknek nagy az ismeretátadási szerepe is, általuk eljuthatunk a szabad játéktól a tanulásig. Ehhez nagy segítséget nyújtanak a LEGO® EDUCATION oktatási készletei, melyekből óvodánk most már több készlettel is rendelkezik. Az óvodapedagógusok egyetértenek abban, hogy a LEGO® elemekkel való játék fejleszti a kreativitást, kommunikációs képességeket, a szociális, érzelmi kompetenciákat, élményszerű feladatmegoldásokat és közösségi élményt biztosít. A mai rohamosan változó és fejlődő világunkban szükség van új, innovatív módszerekre. Ugyanakkor ez a módszer a régi és mégis új, a folyamatosan megújuló játékon alapul. Előnye, hogy koragyermekkortól alkalmazható, számos képesség fejlődik általa, élménypedagógia, melynek során egyfajta „flow” élményt biztosít gyermekek és felnőttek számára is.
Karásziné Sebők Ágnes
pedagógiai asszisztens/óvodapedagógus